marți, 1 martie 2022

ZIUA BIBLIOTECII ,,ION CREANGĂ”!

70 DE ANI DE LA ÎNFIINȚARE

,,SĂ VORBIM DESPRE COPILĂRIE CU 

ION CREANGĂ!” 



    Anul acesta am sărbătorit pe data de 1 Martie,  ziua bibliotecii care poartă numele marelui scriitor român Ion Creangă. De asemenea tot în prima zi a lunii martie am sărbătorit și 70 de ani de la înființarea bibliotecii. Întotdeauna această zi o marcăm alături de elevii Școlii Profesionale Căzănești, care răspund cu promptitudine la toate propunerile noastre de activități.





    Cum toate evenimentele culturale se realizează alături de copii, am numit activitatea de azi ,,Să vorbim despre copilărie cu Ion Creangă!”.
    ,,A fost odată ca niciodată, că de n-ar fi nu s-ar povesti”, așa încep mai toate poveștile noastre românești. Și am putea continua astfel: ,,Și de n-ar fi fost genialul povestitor Ion Creangă nici noi n-am fi astfel. Căci noi nu suntem de ieri, de alaltăieri, noi suntem de o seamă cu poveștile și povestirile sale, iar viața lor este fără de sfârșit”. 
    ,,Ce-am fi fost noi fără ,,Poveștile” și fără ,,Povestirile” sale fermecătoare, fără opera sa de maturitate ,,Amintiri din copilărie”? Firește am fi fost mai puțin veseli și poate, n-am fi avut curajul să fugim la scăldat, să furăm cireșele vreunei mătuși sau să smântânim oalele bunicilor”.
    La activitatea desfășurată în bibliotecă au fost prezenți elevii clasei pregătitoare, clasa a III -a și clasa a IV -a, coordonați de doamnele învățătoare Mirică Zoica, Radu Dorina și Dkhili Andra.         Clasa a II - a coordonată de doamna învățătoare Pascal Ioana a pregătit un frumos panou tematic și o expoziție de desene inspirate din operele scriitorului.    


    Alături ne-au fost cadrele didactice, domnul primar, doamna viceprimar, doamna director a Școlii Profesionale Căzănești, colegi din primărie.
    După prezentarea vieții, activității și importanței operelor marelui scriitor pentru literatura română, copiii au pus în scenă dramatizările ,,Ursul păcălit de vulpe”, ,,Fata babei și fata moșneagului” și ,,Prostia omenească”.


















    Ajunși la a patra ediție a concursului local de creație literară, elevii au citit creațiile lor și au fost răsplătiți cu diplome și cărți.
    Diplome au primit și cadrele didactice la împlinirea a 70 de ani de la înființarea bibliotecii pentru buna  colaborare și implicare în activitățile bibliotecii.


















    În cadrul bibliotecii am amenajat și o expoziție de carte, din care copiii au putut împrumuta.

,,Hai mai bine despre copilărie să povestim, căci ea este veselă și nevinovată și drept vorbind, acesta-i adevărul!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu