joi, 3 august 2023

 BIBLIOTECA DE VACANȚĂ

SĂPTĂMÂNA  A CINCEA





        Cu pași repezi, am ajuns în săptămâna a cincea a proiectului educațional ,,Biblioteca de vacanță!”. Cinci săptămâni în care am citit, am socializat, ne-am exprimat opiniile, am creat, am fost mici meșteșugari.

       Cum copiii au nevoie întotdeauna de un model de urmat, în această săptămână am avut ca voluntar pe Cela Petcu, fiică a localității, care le-a împărtășit copiilor din cunoștințele sale, inițiindu-i în prima parte a săptămânii în tainele limbii engleze, iar în partea a doua a săptămânii le-a vorbit despre emoții, cum le recunoaștem, cum le depășim, cât este de important să știm expresiile feței pentru a putea ajuta pe cineva sau pentru a nu intra în ,,bucluc”.

        Astfel, prima întâlnire din această săptămână a început cu ora de lectură. Domnișoara Cela le-a citit copiilor povești bilingve, română - engleză prin care a încercat să-i convingă cât este de important să știi o limbă străină, să ia mai în serios orele de limbă engleză din cadrul școlii, completându-le cu studiu individual. Apoi a rezolvat fișe de activitate determinându-i să ofere răspunsurile în limba engleză.








    În această săptămână, partea practică am dedicat-o ,,firului de ață”. Copiii au învățat să țeasă covoare. Ce-i drept, pe bețe de frigărui! Având un suport rigid le-am ușurat munca. Au încercat și au reușit! Stângaci la început, au realizat covoare în miniatură care vor sta mândre în expoziția noastră finală.























    În a doua întâlnire din această săptămână au lecturat povestea ,,O vrajă ciudată”, reușind să recunoască după indicii un urs Koala. 







    Activitatea a continuat cu materialele pregătite de voluntarul nostru, studentă la Psihologie, care le-a vorbit copiilor despre emoții, îndemnându-i să învețe de mici să le gestioneze pentru a fi adulți stăpâni pe ei.













    La partea practică am dat frâu liber imaginației, ne-am jucat. Am făcut jucării din materiale textile, așa cum făceau părinții noștri când erau mici. Au realizat caracatiță, omidă și păpuși din diferite fire textile. I-am creat pe Maria și Ilie. Sperăm să vă placă numele alese de noi!






















    Și pentru că s-a vorbit despre emoții, am creat o inimă mare, pufoasă din fire de ață, pentru că bucuria a fost emoția care a dominat întreaga activitate.  


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu